Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

Τεστ Γλώσσας

Το τεστ της Γλώσσας αναβάλλεται για την Τρίτη....
Προαιρετικά... μπορείτε να κάνετε στο τετράδιό σας τις παρακάτω ασκήσεις!


1.           Στις παρακάτω προτάσεις να βάλεις στο σωστό τύπο τα ρήματα που είναι στην παρένθεση.

·             (κοιτάζω) …………… (παρατατικός) και δε χόρταινε το μάτι σου.
·             (αφήνω)………………. (αόριστος) τα πράγματά σου και φύγε.
·             (ακούω) ………………(παρακείμενος) πολλά και χρήσιμα πράγματα για τον τόπο σου.
·             (μετακομίζω) Πέρυσι τέτοιον καιρό ………………….......(υπερσυντέλικος) στο καινούριο μας σπίτι.
·             (γυρίζω) Τι ώρα………………….. (αόριστος) χθες το βράδυ;
·             (μαγειρεύω) Μαίρη, τι …………………………… (στιγμιαίος μέλλοντας) την Κυριακή;

2.           Να κλίνεις το ρήμα σκουπίζω στους παρακάτω χρόνους και εγκλίσεις:

Ενεστώτας
Παρατατικός
Οριστική
Υποτακτική
Προστακτική
Οριστική
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….

3.           Να κλίνεις το ρήμα ντύνομαι στους παρακάτω χρόνους και εγκλίσεις:

Ενεστώτας
Παρατατικός
Οριστική
Υποτακτική
Προστακτική
Οριστική
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….
………………….



4.           Να συμπληρώσεις τα κενά στο παρακάτω κείμενο βάζοντας τα ρήματα των παρενθέσεων στο σωστό τύπο.

Αρκετά συχνά …………………… (δημιουργούμαι, ενεστώτας οριστικής) διάφορα προβλήματα μεταξύ των ενοίκων μιας πολυκατοικίας. Για ……………………….. (αποφεύγομαι, ενεστώτας υποτακτικής) τα προβλήματα, που μπορεί ……………………. (οδηγώ, αόριστος υποτακτικής) τους ενοίκους σε δικαστικές διαμάχες, πρέπει όλοι ………………………. (τηρώ, ενεστώτας υποτακτικής) τους ειδικούς κανονισμούς που ……………………… (καθορίζομαι, παρακείμενος οριστικής). Οι ειδικοί αυτοί κανονισμοί ……………….. (αναφέρω, ενεστώτας οριστικής) ότι: α) πρέπει όλοι ……………. (σέβομαι, ενεστώτας υποτακτικής) τις ώρες κοινής ησυχίας, β) δεν πρέπει ………………….. (καταλαμβάνω, ενεστώτας υποτακτικής) κανείς τους κοινόχρηστους χώρους και γ) πρέπει ………………… (πληρώνομαι, ενεστώτας υποτακτικής) έγκαιρα τα κοινόχρηστα.

5.           Να κλίνεις το ευγενές παιδί στον ενικό και πληθυντικό αριθμό.

6.       Να συμπληρώσεις τις παρακάτω φράσεις με το κατάλληλο θηλυκό ουσιαστικό της παρένθεσης στην πτώση και στον αριθμό που πρέπει.
(Αιδηψώς, έξοδος, περίμετρος, κάθοδος, ψήφος, εγκύκλιος, λεωφόρος)
Πρέπει όλοι να μελετούν τις ………………… του Υπουργείου.
Τράκαρα στα φανάρια της κεντρικής ………………….. της ……………….. .
Φοβήθηκα πάρα πολύ με την απότομη …………………. του αεροσκάφους.
Δε νομίζω ότι η λευκή ………………. φανερώνει τη διαμαρτυρία σου.
Θα πρέπει να μάθετε όλοι τον τύπο για τον υπολογισμό της ……………….. .
Το συνεδριακό κέντρο έχει πολλές ………….......... .



7.       Να συμπληρώσεις τον παρακάτω πίνακα.

Ενικός αριθμός
Πληθυντικός αριθμός
Ονομαστική
Γενική
Ονομαστική
Γενική
η πρόοδος
…………………
…………………
…………………
η αεροσυνοδός
…………………
…………………
…………………
η άβυσσος
…………………
…………………
…………………
η άτρακτος
…………………
…………………
…………………
η έφοδος
…………………
…………………
…………………
η χερσόνησος
…………………
…………………
…………………

8.      Να συμπληρώσεις τα κενά στο παρακάτω κείμενο διαλέγοντας το σωστό ρηματικό τύπο από την παρένθεση.

Περιμένοντας την αδερφούλα μου ………………….. (να σχολάει/να σχολάσει) απ’ το Γυμνάσιο για το μεσημεριάτικο, ……………………….(βρήκα/θα βρω) την ευκαιρία ………………. (να τελειώσω/να τελειώνω) αρκετές απ’ τις δουλίτσες μου στην αυλή και στον κήπο, αν και το χώμα ………………….(είναι/ήταν) πολύ λασπερό και δεν ……………….. (βοηθούσε/θα βοηθήσει) να καθαρίσω από τα παράσιτα χόρτα τις τριανταφυλλίτσες μου. Αργότερα στο τραπέζι, ………………… (είχα πέσει/έπεσα) όπως ………………. (λένε/έχουν πει) με τα «μούτρα» στο πιάτο κι ……………. (ήταν/είναι) μια μακαρονάδα λαδερή … μπουκιά και παλαμάκια!

Λέλα Πεταλά-Παπαδοπούλου, Το ημερολόγιο του Βασιλάκη, εκδ. Σύγχρονη εποχή

2 σχόλια: